У «Хеседі Менахем» відновила роботу програма «Медичні консультації», яка дає можливість клієнтам отримати необхідну лікарську допомогу у клініці «JMС» – єврейському медичному центрі Дніпра (програма також діє у Кременчуці, але там, звісно, клінічна база інша). Про особливості роботи програми цього року розповідає її керівниця Ірина Степаненко.
– Наприкінці минулого та на початку цього року програма не працювала. Із чим це було пов’язано?
– З фінансовими можливостями програми. На неї виділено певний бюджет, за межі якого ми не можемо вийти. Як і всі програми Хеседа, критерії розроблені для двох категорій підопічних – тих, що мають статус «жертва нацизму» і тих, що не мають такого. Для тих, хто має статус «жертви нацизму», фінансування відбувається завдяки «Кляймс конференц», і тому для цієї категорії обмежень значно менше, ніж для інших. А ось для клієнтів нашого Хеседа, які не мають цього статусу, бюджет на програму обмежений, і це важливо розуміти не лише нашим клієнтам, а й самому Хеседу. Тому цього року робота програми модернізується.
– Якими є особливості роботи програми цього року?
– Завдання цієї програми допомогти тим клієнтам, кому важко чи неможливо сплатити ті чи інші медичні консультації або тим, хто не може отримати їх безкоштовно за рахунок державного, місцевого чи обласного бюджетів. При цьому ми хотіли б допомогти максимально широкому колу наших клієнтів. Але нам важливо уникнути невиправданого використання ресурсів програми для тих консультацій, які клієнт міг би отримати іншим шляхом – не за рахунок Хеседа. Ми не можемо дозволити собі фінансувати клієнтів, які хочуть просто пройти безкоштовне обстеження «про всяк випадок» за принципом «треба брати все, що можна взяти».
– Тобто Хесед контролюватиме доцільність надання послуг клієнтам?
– Саме так. Клієнт пише заяву, де вказує, чому він не може пройти обстеження за державною програмою чи власним коштом. Дуже багато медичних обстежень зараз доступні в рамках державних програм, за електронними направленнями. Людина може у плановому порядку у різних медичних закладах відвідати лікаря чи пройти обстеження – хоча це й займе певний час. Інша справа – якщо обстеження необхідно ургентно, або воно не може бути проведене безкоштовно, або з інших причин клієнт не може отримати його звичайним порядком. Тоді він звертається до Хеседа, його заява виноситься на соціальну комісію, яка приймає рішення. Тут важливо розуміти, що звернення до Хеседа на нашу програму – це не звичайний шлях, а особливий, до якого треба вдаватися, якщо отримання допомоги звичайним шляхом неможливе або ускладнене. Це не програма обстежень «про всяк випадок», ця програма може допомогти, коли інші шляхи не працюють.
Розпитувала
Емма ВІДЕНСЬКА
ЩЕ СТАТТІ
Важливі дати тамуза
Улюблена «Мішпаха»
Вчимось їз задоволенням