Заняття, присвячене важливим датам місяця тамуз, в Єврейській громаді Дніпра пройшло для учасниць жіночого проєкту «Єврейський дім», який працює під керівництвом посланниці Любавичського Ребе Хани Камінецької та під опікою кураторки ребецен Ципори Нахшон.
Урок організувала координаторка проекту Хая Прасолова.
Розмовляли про єврейські традиції, про значні дати місяця тамуз.
Хая Прасолова нагадала жінкам про правила ранкового пробудження, молитву «Моде ані», омивання рук і ранкові благословення за Сідуром, про молитву «Шма Ісраель», яку ми промовляємо двічі на день — під час ранкової молитви Шахаріт і вечірньої молитви Маарів, про благословення перед їжею та після неї.
Спеціальна гостя Зіві Смілянська провела огляд важливих та пам’ятних дат місяця тамуз, докладно розповідаючи про кожну дату.
3 тамуза відзначають День Ребе, річницю відходу з фізичного світу Сьомого Любавичського Ребе Менахема-Мендла Шнеєрсона.
3 тамуза, багато віків назад, на прохання Йєошуа бін Нуна Всевишній зупинив сонце та місяць, щоб допомогти єврейській армії продовжити битву та здобути важливу перемогу.
3 тамуза 5687 (1927) року почалося звільнення Ребе Раяца: у цей день він був звільнений зі Шпалерної в’язниці з умовою одразу вирушити на заслання в Кострому на три роки. Згодом, 12 тамуза, він отримав у Костромі повідомлення, що його звільняють, а документ про звільнення він отримав наступного дня, 13 тамуза. І коли він повністю звільнився, стало відомо, що 3 тамуза було початком визволення.
12 тамуза 5640 (1880) року — день народження Шостого Любавичського Ребе — раббі Йосефа-Іцхака Шнеєрсона, Ребе Раяца.
13 тамуза 5687 (1927) року — день його звільнення від страти, а потім зі Шпалерної в’язниці.
Особливу увагу Зіві Смілянська приділила трагічним подіям 17 тамуза.
У цей день були розбиті перші скрижалі Завіту, коли Моше спустився з гори Синай і побачив євреїв, які танцюють навколо «золотого тільця», як розповідається в Торі.
Цього дня під час вавилонської облоги Єрусалима було припинено принесення постійних жертвоприношень (тамід) у Першому Єрусалимському Храмі після того, як у коенів, що були в облозі на Храмовій горі, не залишилося тварин для жертвоприношень.
У пізніші часи римляни, які тримали в облозі Єрусалим, зруйнували в цей день стіни міста.
Цього дня римський прокуратор Апостомус спалив Тору, а до Храму було внесено ідола.
17 тамуза став днем посту та жалоби на згадку про всі жахливі події, що відбулися цього дня. 17 тамуза починається тритижневий траурний період, відомий як «Бейн га-мецарім» («між тіснинами»).
— Ці дати дуже важливі для нас, — сказала координаторка проекту «Єврейський дім» Хая Прасолова. — Все, що ми зараз згадуємо, ми пам’ятаємо і зберігаємо. Місяць тамуз — це час підготовки до місяця ав, який слідує за тамузом і включає ще один день жалоби — 9 Ава, день руйнування обох Храмів.
Хай тамуз пройде без особистих скорбот, принесе нам сил та стане новим початком для чогось важливого.
Веронiка ШЛАІНА
Фото автора
ЩЕ СТАТТІ
Улюблена «Мішпаха»
Вчимось їз задоволенням
Налаштувати душу на нове життя