Отже, «Хесед Менахем» розпочав співпрацю з Укрсиббанком. Вона передбачає видачу підопічним Хеседа пластикових карток, на які буде перераховуватись матеріальна допомога. Про те, як пройшов перший етап видачі нових карток, розповів директор «Хеседа Менахем» Олег Ростовцев.
– Хто першим отримав нові картки?
– Насамперед картки видавалися тим підопічним нашого Хеседа, яким планується надання матеріальної допомоги у першому кварталі та які не мають карт попереднього проекту. Справа в тому, що з цього року Хесед повертається до практики перерахування допомоги тільки на карти Хеседа і відновлює на них обмеження, які діяли раніше. Ті, у кого залишилися картки Приватбанку, отримуватимуть допомогу на них, а ті, кому видали картки Укрсиббанку, – отримуватимуть на них. На інші карти матеріальна допомога для клієнтів не надходитиме.
– І багато було видано карт в першу чергу?
– Понад сімсот. При цьому слід враховувати, що видача проходила не лише у Дніпрі, а й у містах, де є відділення Укрсиббанку, – Кам’янському, Павлограді, Новомосковську, Кременчуці. В тих населених пунктах, де немає відділення банку, було організовано адресну доставку. Але основна видача проходила у самому Хеседі протягом трьох днів. Адже це непросто пластикові картки з номерами – це іменні карти.
– Важко було це організувати?
– Так, це було непросто. Але завдяки професіоналізму співробітників банку і працівників Хеседа все пройшло організовано і зручно для людей похилого віку. Куратори запрошували підопічних на певний час – тож чекати їм доводилося недовго, оформлення документів займало небагато часу. Хоча всі банківські процедури скрупульозно дотримувалися, кожен підопічний отримав докладний інструктаж і за бажанням міг отримати допомогу у встановленні додатку банку на телефон.
– І картка почала діяти одразу після цього?
– Не одразу, бо є технічна процедура відкриття рахунку, а є процедура активації картки. Кожна з цих процедур потребує часу, хай і невеликого. Декілька днів займає банківський період, потім клієнту потрібно буде активувати картку, і тоді нею можна буде користуватися.
– Тобто підопічний сам повинен активувати картку?
– Звісно, але це зробити не дуже складно. Є три основні способи: через додаток банку
в телефоні, через відділення банку або в банкоматі, причому співробітники Укрсиббанку запевнили нас, що банкомат може бути будь-якого банку, – необов’язково їх власного. Слід обрати один з цих шляхів, і карту можна буде активувати або самостійно, або за допомогою близьких людей. Найкраще, звичайно, всі операції з банківською картою робити самому, не передаючи даних сторонньому, але ми розуміємо, що іноді людині похилого віку без допомоги не обійтися.
– Й надалі можна користуватися цією карткою як звичайною банківською карткою?
– Ні, це особлива карта, вона має суворі обмеження. Допомога, яку на неї перераховуватиме Хесед, призначена для придбання тільки продуктів харчування та ліків. На ці кошти не можна купувати одяг, господарські товари, оплачувати послуги, зокрема й комунальні. Також не можна переказувати кошти
з такої картки на інші картки або знімати готівкою. Ці обмеження закладені у самій карті і є умовою отримання матеріальної допомоги від Хеседа. Для наших підопічних у цьому немає нічого нового – такі правила діяли до лютого 2022 року, потім їх тимчасово зняли, а тепер просто відновлюють.
– Це стосується лише нових карток?
– Це стосується всіх карток, на які перераховується допомога Хеседа. Обмеження відновлюються на картах ПриватБанку, вони діють на картах Укрсиббанку.
– Але, якщо людині зараз хочеться чи треба придбати щось інше, наприклад, щось із сантехніки… Чому вона не може вирішити, що їй купити?
– Тому що ця допомога призначена для купівлі саме продуктів харчування та ліків, це додаткова допомога, призначена лише для цього. Вона допоможе заощадити кошти, та інші покупки можна буде здійснити з пенсійної чи будь-якої іншої картки. А ці кошти мають цільове призначення. Якщо, наприклад, у людини немає можливості користуватися карткою та купувати продукти та ліки на свій вибір, то заміною буде продуктовий набір. До речі, треба зауважити, що є інші обмеження – наприклад, алкоголь та тютюнові вироби купувати не можна, навіть якщо вони продаються у продуктовому магазині, та не все, що продається в аптеці, можна купувати. І треба зберігати чеки, які потім буде потрібно пред’явити у Хеседі.
– А якщо в людини набереться якась вагома сума на карті, чи нараховуватимуться на неї відсотки?
– Ні в якому разі. Ці карти не призначені для накопичення коштів, їх треба витрачати на ті цілі, на які вони призначені. Перераховані кошти треба використовувати протягом періоду, на який вони виділені. Якщо на карті накопичиться сума більша, ніж два перерахування, її можна заблокувати за порушення правил Хеседа. Якщо підопічному така допомога не потрібна, йому не потрібно купувати продукти та ліки, – він може повідомити про це Хесед, і ми не надаватимемо такої допомоги. Це теж не щось нове, а лише повернення до звичайної практики, – все, як було раніше, коли були тільки карти Приватбанку.
– Але ж картки Приватбанку продовжують діяти?
– Так. Ми дуже вдячні Приватбанку за те, що він продовжив дію карток цього проекту. Але нові картки Приватбанком не випускаються, їх не можуть отримувати наші нові клієнти, і не можна замінити загублені чи ті, що перестали працювати. Їх поступово замінять картки Укрсиббанку, які будуть випускати в міру потреби.
– А якщо клієнт втратить картку?
– Йому зроблять іншу карту, але вже за його рахунок. Банк спише кошти з карткового рахунку клієнта та випустить новий пластик. Так що, звичайно, краще карти не втрачати, але заміна цілком можлива. Ми постараємось, щоб до початку літа у всіх клієнтів були картки Укрсиббанку, при цьому картки Приватбанку можуть залишатися.
– Такий процес відбувається лише у нашому Хеседі?
– Це процес, який відбувається у всіх Хеседах України, і ми дуже вдячні «Джойнту», який ініціював та зміг забезпечити цей проект. Це дуже велика робота, яка тривала не один місяць. Користуючись нагодою, хочу також висловити глибоку подяку Укрсиббанку та його співробітникам, які працюють не лише професійно, але й з великою добротою, турботою та терпінням ставляться до кожного нашого клієнта.
– Ви дуже докладно відповіли на всі запитання, але якщо у підопічного виникнуть проблеми, – до кого йому звернутися?
– Як завжди, найкраще звернутися до свого куратора. Швидше за все, він зможе відповісти, а якщо ні, – допоможе керівник програми «Банківська карта» у Хеседі, а за необхідності звернемося до банку. Найголовніше – пам’ятайте: до картки необхідно ставитися дбайливо, дотримуватися конфіденційності даних, не передавати їх ні в якому разі стороннім, та під час використання не порушувати правил Хеседа.
Бесіду вела
Аліса Єрьоміна
ЩЕ СТАТТІ
Рабин Камінецький обговорив ситуацію в Раді євреїв-ветеранів
Мелодії душі: ювілей Оксани Резанової
Свято для малечі